torsdag 19 juli 2012

MÅL

Hej fina kompisar. 

Nya regler, till för att lydas!

* Ej äta smörgås
* Ej äta godis (vindruvor tillåtet som "ersättare")
* Dra ner på kolhydraterna vid varje tillfälle som ges
* Stilla sötsug och hunger med te. Honung i viss mån tillåtet, och lättmjölk.
* Ej äta feta såser till maten
* Aldrig äta något mer än frukost, lunch, middag och kvällsmål (ev ett litet mellis)
* Aldrig äta mer än halva portioner. 1 potatis i stället för tre osv.
* Aldrig någonsin våga lägga mina pengar på något som helst i matväg. Inte så mycket som ett tuggummi!
* Cola zero <3 Ingen annan läsk
* Ej äta friterad mat
* Börja skriva matdagbok
* Titta på thinspo dagligen
* Köpa våg
* Socker är ej tillåtet. Inte heller sylt, russin, mer än 2 frukter om dagen, de flesta nötter, juice, saft, kakor, chips, choklad, milkshakes, snabbmat, söta frukostflingor etc.
* Promenera lite var dag.
* Tacka nej till mat jag blir erbjuden hos andra
* Somna vrålhungrig som kvällarna, precis som förr
* Stänga av sinnet i böcker..
















































































weheartit





3 kommentarer:

  1. Hej ^___^
    Har gjort en liten utmaning på bloggen, där man varje vecka ska försöka klara av små hälsosamma mål, samt svara på en fråga om dagen (som 30 små frågor ungefär, för att lära känna dig mer genom bloggen). Jag skriver det här för att jag tänkte att du kanske kunde vara intresserad :) Du kan läsa mer genom länken här, http://forthesimplehearts.blogg.se/2012/july/week-one.html#comment och är du intresserad men inte förstår så mycket så är det bara att fråga! Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Sv: Välkommen tillbaka, jag har saknat dig! :) Men det kan du lätt ta igen, håll huvudet kallt och fokusera! Jag tror på dig! <3

    SvaraRadera
  3. Jag har stått stilla i vikt rätt länge nu, eller jag pendlar väl lite upp och ner, men relativt stilla har jag stått. Men jag vantrivs verkligen med min vikt, jag vill inte att min kropp ska se ut såhär. När jag vägde som allra minst vägde jag tjugo kilo mindre. Folk tror inte på mig när jag säger det, men det är så. Hemskt. Men precis som du skriver så har jag också fastnat i det där att det känns helt omöjligt. För det är inte bara ett par kilo jag vill ner, det är massor :(

    SvaraRadera